6/24/2012

.the mid summer day.


blogi2
blogii2
blogi
blogii
blogi5
I was very happy 'cause of my drinks, haha!
blogi8

blogii3
blogi6
blogi10
blogii4
blogi17

blogi14
blogii5
blogi15
blogii6
I know that I added millions of pictures, but I just happened to have lot of them :-D
My Mid Summer Day went on Suse's summer house and we had a chill evening, night and morning in there. We took lot of pictures 'cause Suse wants to learn how to use a camera. That's also the reason why there's so much my face in this post :-D I think Suse was using more my camera than me!
We listened lot of awesome music like Ultra Bra, The Smiths, Bloc Party and some Plutonium 74 (you can see that all the music was coming from my phone :-D), we also ate a lot and watched when the sun went down and rose again.
All in all it was a great night!
*****
Vietin mun juhannuksen Susen mökillä, jossa vietettiin tosi chilli ilta, yö ja aamuki. Me otettiin hulluna kuvia, koska Suse haluu oppii käyttää kameraa kunnolla. Kyseisestä syystä tää postaus sisältää miljoona kuvaa mun naamasta :-D Suse tais oikeesti käyttää mun kameraa enemmän ku mä!
Me kuunneltiin myös paljon maailman mahtavinta musiikkia, kuten Ultra Brata, the Smithsejä, Bloc Partya ja vähä Plutonium 74:takin (huomaa, että musa on tullu mun puhelimesta :-D), me myöskin syötiin paljon ja katottiin, kun aurinko nousi ja laski.
Mahti ilta oli kyllä ja paras juhannus ikinä!

blogi11

29 comments:

  1. oikeesti ihan ylihienoja kuvia!

    ReplyDelete
  2. Emma: Kiitokset mun ja Susen puolesta! :-)

    ReplyDelete
  3. Tää sun blogis on ihan mahtava :) ! Sulla on ihana ja omaperäinen tyyli. Mulla on blogissa muuten linkkaa blogisi vielä käynnissä, niin jos haluat käy ihmeessä linkkaamassa sun blogi sinne.

    http://avoir-du-chic.blogspot.fi/2012/05/hei-sina.html

    ReplyDelete
  4. Oih voih, kiitos :-))

    Ja mäpä käyn linkkaa!

    ReplyDelete
  5. Nää sun kuvat on ihan uskomattomia! Vau :)

    ReplyDelete
  6. Kristi: Oi voi - kiitokset :-))

    Beatrycze: Thanks! :-))

    ReplyDelete
  7. kuules, miten oot saanut tän sun blogin niinku keskitettyä tähän keskelle, niin että esimerkiksi postausten otsikot on keskellä, eikä vasemmassa reunassa? kun totesin, että tää sulla oleva yksinkertaisen näköinen ulkoasu on tosi hieno ja toimiva niin teen itellekki semmosen melko yksikertaisen ja keskelle keskitetyn. mutta se ei oikein onnistu... jos viitsit auttaa, niin kiitos paljon (:

    ja toi järviruoho/kaislikko kuva on aivan ihana, ja myös minä olen juonut dr. pepperiä koko juhannuksen :D

    ReplyDelete
  8. Traappe: Kävinkin toho ekaan antaan jo vinkkejä sun blogin puolelle.

    Mutta kiitokset! Ja Dr.Pepper on parasta ja Vanilla Cola :-))

    ReplyDelete
  9. kitti tosi paljon. joo, itellä kans ne sanavahvistukset aiheuttaa vähän ongelmia.. kerran jouduin kuuntelemaan sen, kun en saanu selvää noista sanoista, ja siellä joku monotoninen ääni luetteli jotain ihme numeroita englanniks samalla ku kuulu jotain ihme melua.... mutta kitti viel, toi autto tosi paljon (:

    ReplyDelete
  10. Hyvä et oli apua! :-)

    Mut siis mä en tajua, kuin ne on nii vaikee hahmottaa mun silmil! Varsinkin puhelimella ne on ihan mahdottomia :-S

    ReplyDelete
  11. :D (: oon tässä kahen vaiheilla, että pistänkö nukkumaan, vai yritänkö alkaa värkkäämään noita nyt. totesin, että mun blogiin itseasiassa käy ihan okei, vaikkei toi otsikko oo keskellä. mutta aloin myös miettii mitä sanoit noista kuvista, ja niistä reunoista... kun aiemmin pidin niistä, ja ne sopi mun mielestä ihan kivasti noihin, mut mietin sitte nyt tätä nykyistä ulkoasua, että pitäiskö noi reunat ottaa poies... plööh. ajatus ei enää kulje, kun nukahtaa tietokoneen päälle... oliskohan toi nukkuminen tässä vaiheessa se turvallisempi valinta. muuten mun blogi saatta huomenna olla melkosessa sekasotkussa ja väläytellä erroria, jos meen jotain koodeja värkkäileen nyt...

    ps. vanilla colaa en oo maistanut koskaan, mutta kirsikka kolaa kylläkin. (: millo vanilla kola on ollu myynnissä? vai myydäänkö sitä nyt? en oo vähään aikaa käyny limsa osastolla kaupoissa, kun tehdään soda streamerillä limsat.. ei tartte käydä limsa hyllyllä kun vaan harvoin..

    ReplyDelete
  12. Kannattaa tehä varmuuskopio siitä sun blogipohjasta esim wordiin ja aina esikatsella ennen tallentamista!
    Ja nukkuminen on aina hyvä ennen luovaa työtä :-D Tai sit ei... Nim. lähin eilen 4 aamulla kuvaan ja menin 7 aamulla nukkuun :-DD Täytyy toivoo, että kuvat onnistu ees!

    Ja Vanillaa oon ollu myynnissä aika kauan ja oon aina ostanu sitä Cittarin siitä "Amerikka hyllystä", mutta nyt sitä ei ollu ku oisin juhannukseks just halunnu :-( Ostin sit totta Cherry Vanilla pepperiä. Mut oon stokkalla nähny aina sitä jo vuosia sitten ni pitää käydä kattoon onko sitä sie vielä ja sit hamstrata ne kaikki sieltä! >:-DD

    ReplyDelete
  13. huhhuh, ite en jaksais nousta ylös 4 aikaan aamulla, vaikka maailmanloppu koittais. tai jos et edes mennyt nukkumaan aiemmin, vaan valvoit suoraan niin pitkälle, niin ei se onnistuisi sekään... 2 jälkeen alkaa mulla aivot pistää unitilaa pyörimään, eikä sitten enää oikeen mikään onnistu. tosin oon kyllä huomannu ja myös lukenu jostain artikkelista tai jstn että luovuus on "korkeimmillaan" juuri ennen nukahtamista/väsyneenä ja juuri herätessä vissiin kans... ehkä...

    mutta pitääpä tässä joku päivä lähtee metsästeleen noita erilaisia kola makuja. voi tulla uusia suosikkeja vastaan (:

    ja joo, varmuuskopio vois olla ihan hyvä juttu, kun mulla tuppaa aina väliin sattumaan sellasia teknisiä katastrofeja, eikä mulla oikeen tekniset laittet ym. kestä, mm. tietokone sekoile, mp3 jumittaa jatkuvasti, eikä näyttö toimi ollenkaan, ja puhelin vaihtaa väärään kellon aikaan kolme kertaa päivässä. :D

    ReplyDelete
  14. Valvoin sinne neljää asti ja selviydyin lopulta nukkuun seittemältä = heräsin kolmelta iltapäivällä :-D Heti ku on vajaa viikko lomaa töistä, käy näin!
    Mut kuvat oli kyl sen arvosia! :-)

    Ja joo mä oon kans lukenu tosta, että 00-1 ihminen on luovimmillaan (vaihtelee ihmisen luontaisen unirytmin mukaan) ja kaikki on 15min herättyään jotenki superluovassa tilassa :-D

    Huomenna just menossa stockalle! :-PP

    Joo... Mul ei oo ollenkaan varmuuskopioita yli puolii mun kuvii :-S Ja nyt mun ulkonen kovalevy, joka on siis ainoo paikka jossa pidän kuvia, ei oikei suostu yhteistyöhön mun Macin kaa, et se pitäis formatoida uusiks tai jotain....

    ReplyDelete
  15. mulla on periaatteessa kaikki kans ulkosella kovalevyllä, kun loppu tietokoneesta muisti... ennen oli suurin osa tietokoneella myös, mutta nyt ne on pelkästään ulkosella.. aina välillä kyllä kopsaan tärkeimpiä kuvia tietokoneen muistiin... mutta se tapahtuu noin kerran vuodessa... kuvaan RAW kuvia, kun sillä tavalla pystyy korjaan paljon paremmin esim. valotusta. ainoo vaan että ne vie ihan järjettömästi muistia...

    ReplyDelete
  16. haaaste! http://marska-bblog.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Traappe: Jep mul mahtuu mun muistikortille RAW-kuvia vaan 600, ku muuten menee 1300 :-D Mun vanha kone ei pystyny lukeen RAW-kuvia ollenkaan, ni en oo niihin kauheesti perehtyny. Mitä muokkausohjelmaa sä käytät niille?

    Marianne: Kiitti!

    ReplyDelete
  18. mulla mahtuu raw kuvia jotain päälle 300.. ja oliskohan jpg:nä paras laatu niin jotain 1000 melkei. mutta mulla on onneks kaks muistikorttia, kummatkin saman kokosia, joten periaatteessa voin ottaa melkein 700 kuvaa ilman että täytyy tyhjentää kortteja välillä.

    mää koetan ottaa mahdollisimman hyviä kuvia pelkästään kameralla, ja en harrasta hirveen ahkeraa kuvamanipulaatiota, vaan muokkaan vaan valotusta, kontrastia, ehkä sävyjä ja saturaatiota .. ja semmosta.. joten käytän kuvien perusmuokkaukseen canonin omaa, kameran mukana tullutta ohjelmaa digital photos professional. sillä myös konvertoin raw kuvat jpg:ksi. sitten joskus satunnaisesti käyttelen gimpiä ja picasaa. picasan eduksi voin lukea kollaasien teon ja sen että se tunnistaa cr2 muotoset, eli canon raw muotoset kuvat. kun taas mun vanha versio photoshopista, jota en siis koskaan kyllä käytä, ja muistaakseni gimp ei suostu avamaan raw muotosina mun kuvia, vaan pitää ensin konvertoida ne. mutta gimpiä käyttelen aika vähän. ja picasaa ainoastaan kollaasien tekoon. eli kaikki kuvat on muokattu periaatteessa ainostaan tolla photo professionalilla.

    entäs sää? (:

    muuten, kauan oot harrastanu valokuvausta, ja millon oot saanu tuon kameras? katoin että sulla on 60D ja muutenkin ihan kivat varusteet, kun useampi objektiivi ja myös salama (sama muuten johon itse säästän paraikaa... onko ollut hyvä?)

    ReplyDelete
  19. Jep mulki on kaks, mutta sisko sit varasti toisen, ku myin vanhan kameran sille :-D Aattelin ostaa sellasen 32gigasen ja alkaa sit harjottelee tota RAWia!

    Mun sen kameran mukana tuli joku ihan eri ohjelma ja en tajua siitä mitää :o

    Mä käytän tällä hetkellä oikeestaan vaan Picasaa, ku täs Macil ei oikee oo vie mitää ja en tie mikkä ohjelmat tälle käy. Mut en tienny, että Picasa tunnistaa RAWit, ku se ei osannu käsitellä Adobe-väriskaalan kuvia ollenkaan ni ajattelin et ei sille RAWitkaa kelpaa :-D
    Mut en tykkää siitä Picasan kollaasijutusta ollenkaan (ps. kyselit sillon sitä päällekkäin olevien kuvien juttua, ni sillä picasan kollaasilla saa sen myös, ku valkkaa sen päällekkäin-moden), koska se kusee rajaukset.

    Mut ton picasan lisäks käytin Gimppiä ja PhotoFiltree (tosi helppo, mut hyvä musta!), mut en oo löytäny mac versioita vie.
    Latasin nyt myös kokeiluversion Photoshop Elements 9:stä, ku aijon ostaa piirtopöydän, jonka mukana se tulee. Mut pakko sanoo, että se Phtoshop CS6:sen jälkeen toi Elements on aika huono, et meinaan kattoa jos sen löytäisin vähä halvemmalla jostain, ku siihen saa sen opiskelijalisenssinkin kuitenkin... Sitä oon siis siskon koneelta vaan käyttäny :-)

    Mulla on tulossa syksyllä se sun ehottama mun ja kameran historiapostaus (se on jo valmis, mutta säästän sitä syksyks, koska sit ku muutan englantiin ni voi olla, etten pysty postaan näin usein), ni siinä on vähä tarkemmin sitten.

    Mutta siis ekan kameran (450D:n) ostin 2010 kesällä ja valokuvaksen alotin kunnolla 2011 alussa. Ostin tän nykysen Helmikuussa 2012, kun ton 450D:n kohalla tuli raja vastaan aika nopeesti. Viekin käytän sitä päivittäin siskon asukuviin ja aina ihmettelen miten paljo parempi tää nykynen on :-D

    Ja siis kattelin, ettei sulla oo mitään valovoimasta linssiä, ni suosittelisin enemmin sellasta ku salamaa tässä vaiheessa. Omaa salamaa on tullu käytettyä melko vähän, mutta oli se musta silti kannattava ostos, kun kuvaa juhlia yms.
    Ja ehdottomasti sitten pitää ottaa just toi nimenomanen malli, ettei sitä edeltävää, koska tossa on mahdollisuus orjasalaman käyttöön.
    Mut siis toi salama on musta tosi hyvä, oon vaan turhan vähän perehtyny ton ominaisuuksiin, koska tykkään enemmin luonnonvalosta. Mutta siis toi on kätevä just bileisiin esimerkiks :-)

    ReplyDelete
  20. joo, mulla on myös muutama objektiivi säästöjonossa, mm. 50mm macro ja sitte joku semmonen joka olis jotain luokkaa 18-125mm tai semmonen. mutta salaman mä ensiksi ajattelin ostaa, koska oon huomannu, että vaikka itekki tykkään tosi paljon kuvata luonnonvalossa ja näi, mutta tarvin sitä salamaa koska toi kiinteä kameran oma salama tekee kuvista melko surkeita... mullakin löytyy koneelta photofiltre, ja paint.net ja artweaver mutta en käytä niitä.

    mulla tuli kameran mukana digital photo professional, sitten EOS utility, picture style editor ja zoombrower EX. eka on se mitä käytän muokkaukseen, toka on kameran ja tietokoneen yhteyden pitoon eli siis kuvien siirtämiseen, kolmas on joku jota en koskaan käytä, ilmeisesti joku erilainen kuvien muokkausohjelma ja viimesintä käytän ainoastaa, jos haluan kattoo diaesityksenä raw kuvia joita siis tietokone ei suostu näyttään normaalisti.

    ReplyDelete
  21. Traappe: Joo toi macro on kyl tosi kiva! Ja sit täs postaukses kaikki (paitsi fisut) on otettu 50mm 1.8, mikä on ihan paska, mutta halpa :-D Itel on säästöjonossa seurvaakas 30mm 1.4 ni myyn sit ton 50mm, ku se on ihan turha, ku se on nii lähellä 60mm, joka mul siis on myös.

    Mut esim. tän: http://vilmahang.blogspot.fi/2012/04/birthday.html postauksen kaikki kuvat on sisälsalamal, et kyl silki ihan hyvii saa, ku jaksaa vääntää :-D Mut siis joo, kyl se salama silti kannattaa!

    Mul on toi picture style editor ja se ei anna mun ees lisää kuvia siihen, että voisin muokkaa niitä, ni en sit tie mitä sil tehää :-D

    ReplyDelete
  22. joo picture style editor on aika mysteeri. mutta erikoista, että sulla ei oo dpp:tä. siinä on kuiteski mahdollisuus kojata raw kuvissa valkotasapaino ja kuvatilaa, esim. maisema tai muotokuva tai luonnollinen ym. ja sitte tietty kohinat ja valotukset ja yms perusjutut. mun mielestä se on tosi hyvä ohjelma, vaikka sillä on omat puutteensa. esim. jos muokkaan kuvia, jotka on jo jpg:nä ja sitten niitä ei siis tarvi konvertoida, niin ne muokkaukset ei tallennu tietokoneen muistin kuviin, ainoastaan sen ohjelman kuviin, vaikka kyse on siis täsmälleen samoista kuvista. muutokset "tulee voimaan" jos muokaa ohjelmalla raw kuvaa ja sitte tallentaa ja konvertoi jpg:ksi niin sitten siinä jpg:ssä on ne muokkaukset voimassa... hienosti kyllä selitetty :D

    mutta objektiivien osalta vaan se vertaa enää, että tarkoitus on nyt säästää varmaan eka siihen 18-125mm tai sitä vastaavaan putkeen heti salaman jälkeen. sitten sen jälkee se 50 mm macro. parasta olis, jos sais tuon macron jo toisen objektiivin mukana, mutta ei taida onnistua... nojaa, ei auta ku alkaa koettaa säästää.. tosin ainoa tulo mitä tällä hetkellä saan säännöllisesti on viikkoraha B) en saanu kesätöitä vaikka hain kovasti, mutta ei voi mitään. toisaalta oon nauttinu niiiiiiiiin paljon, kun oon saanu olla rauhassa koko loman. ah ♥ no, on mulla periaatteessa työ, siis ihan koko vuoden, mutta siinä merkkaa se, et kuinka paljon ite tekee työtä, jonka mukaan määräytyy sitte palkka. ja kun on lukio ja sata yksi ylimääräistä kurssia + 5 harrastusta, joista kolme vie aikaa koulun jälkee niinku ihan aikataulun mukaan, niin rahan tekoon ei jää hirveesti aikaa :D

    ReplyDelete
  23. Jep täytyy kattoo Canonin sivuilta jos löydän tota, ku kuulostaa aikas hyvältä!

    Mul on toi Sigman 18-200mm ni suosittelen sitä kyllä! Se makso 250€, kun ostin sen joulun aikoihin, että vois olla nyt halvempi :-) Tosin toi on ilman vakaajaa, että sen kera ois tietty vie parempi, mutta sit toisaalta kaalliimpikin. Ainoo miinus tossa on toi melko reilu tarkennusetäisyys, mutta siihenkin tottuu!

    Ja tien kyl mitä tuskaa toi säästäminen on! Ite oon kyl nii ilonen, että sain töitä ni saan ton kameran maksettua ennen ku lähen englantii :-D
    Mul on vie silleen, että töitä on 2-5 kertaa viikossa ja saa ite päättää! Harmi, että firma on kii heinäkuun, ni ei tuu rahaa, mutta oon sie koko elokuun enne ku lähen englantiin ja saan varmaan sillon vie enemmän vuorojakin jee! :-)

    ReplyDelete
  24. joo, pitä harkita (: tietty mulla on jo nyt kaks objektiivia jotka sitten kattaa välin 18-250 mutta siinä on aina se että pitää vaihtaa objektiivia välissä, jos haluaa laajakuvasta teleen.

    oot onnekas, kun sait töitä. mutta kyllä mää nautin myös siitä, että en saanu, kun saa olla ihan rauhassa. (tämänkin oon sanonu mitä kolme kertaa jo?) saitko mieluisen työpaikan, ehkä jostain valokuvaukseen liittyvästä firmasta? oot varmaan maininnu tämänki jossain kommentissa tai postauksessa joskus aiemmin, mutta en enää muista. :D

    ReplyDelete
  25. Mutta esim kitti kannattaa unohtaa sit samantien, jos ostaa vaikka ton sigman. Ku ei sillä sit tee enää mitää :-)

    Joo oon kyl niin tyytyväinen, että sain, ku en oo koskaan ennen saanu. Ja tarvin rahaa enemmän ku koskaan :-D Mut siis oon elintarviketutkimusrekrytoijana, että mä pyydän porukkaa jossai kauppakeskuksissa osallistuu niihin tutkimuksiin.
    Se on kyl tosi kivaa, ku kaikki työkaverit ja työnantajat on niin kivoja ja mun siskokin on tuolla töissä, ni meil o usein yhteisiä vuoroja :-)
    Tänäänkin meillä on joku työpaikan illanvietto ja mennää kai pelaan minigolffia tai jotai! :-D

    ReplyDelete
  26. upeita tunnelatauksia! :)

    ReplyDelete
  27. Heidi: kiitos paljon! :-)

    Esa: Pyh pah :-DD

    ReplyDelete

Leave a comment!