7/10/2012

.the best of all pt1.

You had wished to see pictures that I think are my best. It was really fun doing these posts and I would really hope to hear some feedback from you guys :-) I was thinking about writing what I appreciate in pictures in general in the last post... And tell me if this one was too long so I could put the next post in two parts!
*****
Olitte toivonu multa, että postaisin mun kuvista ne, joita pidän mun parhaimpina. Oli tosi kiva tehä näitä postauksia, ku tuli vähä mietittyä mikkä on parhaita kuvia. Viimeseen osaan voisin laittaa jotain yleistä pohdintaa, että millaset kuvat on mun lemppareita, koska näiden pohjalta se vois olla vähän helpompi tehä :-D
Toivoisin todella jotain palautetta näistä, koska nää on tosiaan mun mielestä parhaimpia kuvia mitä oon ikinä ottanu. Ja kertokaa myös onko tää postaus liian pitkä, ni laitan seuraavan osan sit puokkiin!

päällekkäin
Left one is oldest of my "the best pictures" and it's taken at my friends' and my birthday party at April 2011. I like it 'cause of the feeling in it and the colours are great also.

The right one is taken at September 2011 and I love the colours and layers in it. Somehow it's very harmonic picture, even there's lot of going on in it.
*****
Vasuri on vanhin näistä mun "parhaista kuvista" ja se on otettu mun ja mun kavereiden synttäreillä huhtikuussa 2011. Mä tykkään siitä, koska siinä näkyy se party fiilis ja värit on myös sopivat.

Oikeenpuolimmainen on otettu syyskuussa 2011 (nää menee muuten aikajärjestyksessä, mutta pystykuvat näyttää tyhmältä yksinään, ni liitin sen tohon) ja mä rakastan sen värejä ja tasoja siinä. Jotenkin se on tosi "harmoninen" kuva, vaikka siinä tapahtuukin vaikka mitä.

lakki6
This is taken in June 2011 at my sister's graduation day. I like it 'cause of the feeling and humor in it. It's a pity that there's those awful lines around the hats :-(
*****
Tää on otettu 2011 kesäkuussa, ku mun sisko pääs ylioppilaaks. Musta tää on kiva kuva, koska täs näkyy hyvin toi fiilis mun siskon ja sen poikaystävän välillä, ja sit mun siskon kaveri tuo siihen myös huumoria. Harmittaa vaan noi violetit rajat noiden hattujen ympärillä, kun mulla ei ollu tollon vielä mitää hyvää optiikkaa.
hippi
From my friend "Hippie Birthday party" at July 2011. The technical part of this may not be the best from me, but I think that you can really feel what we felt in the picture. This picture would be quite pointless without the boy who looks in the camera, so I'm happy that he was looking :-)
*****
Otin tän mun kaverin hippisynttäreillä 2011 kesäkuussa. Teknisesti tää ei oo mitään huippuluokkaa, mutta mun mielestä fiilis tässä on tosi vahva. Ku kattoo tota kuvaa ni mä voin taas muistaa sen fiiliksen, mikä tuo oli ja uskon sen välittyvän ulkopuolisellekin. Musta tää kuva ois vähä turha ilman tota kameraan kattovaa poikaa, joten onneks se sattu kattoo :-)
reivi
The left one is a self shot and I think that it's taken on autumn 2011, not sure tho... I like the colours and it's maybe the best picture that is ever taken from me.

The right one is taken from my family's summerhouse on August 2011 and I just love how the sky goes and all the feeling in it. Also in my opinion the view angle is very good and makes the picture more interesting.
*****
Vasuri on omakuva ja oon ottanu sen joskus syksyllä 2011, en varma millon sillon. Tykkään erityisesti sen väreistä ja mun mielestä se kuvaa mun luonnetta tosi hyvin.

Oikeemman kuvan oon ottanu meijän mökillä joskus elokuussa 2011. Rakastan millee toi taivas liukuvärjäytyy ja koko tota tunnetta siinä. Mun mielestä toi kuvakulma on myös hyvä ja tekee kuvasta mielenkiintosemman.

hippi2
Well do I really need to explain this? I'm not really sure about the cropping, but I think that this is almost perfect. Taken on August 2011.
*****
Ei kaipaa varmaan hirveesti selittelyä miks tykkään tästä. En oo ihan varma tosta rajauksesta, mutta muuten melki täydellinen. Otettu Elokuussa 2011.
tk6
Taken on August 2011 when Tammerkoski was empty. I think that this is one of the rare pictures by me where black and white -effect really works. I specially like how the light hits the trees and comes between the buildings.
*****
Otin tän Elokuus 2011, kun Tammerkoski oli tyhjä. Musta tää on yks harvoista mun kuvista, mihin mustavalkosuus oikeesti sopii. Erityisesti tykkään siitä, miten valo osuu puihin ja tulee noiden rakennusten välistä.
lukio11
Taken at Autumn 2011 at Kiasma. I really like this picture and I think that focus is in the right place.
*****
Kiasmassa otettu syksyllä 2011. En oikein osaa sanoo, miks tykkään tästä kuvasta, mutta ainakin tarkennus on kohillaa.
puu
This picture was actually an accident, but it ended up to be the best one from that shoot. I think that light being this unnatural really makes it more interesting. Also the fact that you can't see model's eyes makes it more anonymous, which I like. Oh and this picture is taken at November 2011 as the next photo also.
*****
Oikeesti tää kuva oli vahinko, mut ei kerrota kellekkää! Mä tykkään siitä, että valo on tässä tosi epätodellinen (kokeilin mun lisäsalamaa, mutta päätin ollaa sit käyttämättä sitä - virhe) ja että malli pysyy aika kasvottomana, mikä tekee kuvasta samaistuttavamman. Nii ja tää on otettu lokakuussa 2011, kuten alempikin.
alanen
This is from the same day and I like this 'cause of the feeling is like one scene in national epos of Finland. So this is very Finnish-styled picture :-D
*****
Tää on samalta kuvauskerralta ku edellinen, ja mua viehättää tässä tän Kalevala-tyylinen tunnelma. Ihan hyvin vois olla kohtaus, missä se Aino hukuttautuu! Eli erittäin suomalainen kuva :-D

So now tell me what did you think and what was your favourite picture!
*****
Nyt sit kerrotte, mitä tykkäsitte ja mikä oli lemppari!

16 comments:

  1. Todella kauniita kuvia. Eikä ollut yhtään liian pitkä postaus, juuri hyvä :) Parhain kuva oli omasta mielestä tuo mökkikuva liukuvärjätyllä taivaalla.

    ReplyDelete
  2. toi kuva kiasmasta on mun lemppari, en oikeen osaa selittää miks, mutta kuitenkin :) on nää kaikki kyl aivan mahtavii!

    ReplyDelete
  3. tuo missä tammerkoski on tyhjä. Se on jotenkin kaunis ... emmää tiiä oikeestaan miks mut tuli sellanen *ooh* elämys XD

    ReplyDelete
  4. Ylimpien kuvien oikeen puolimmainen jotenkin on mun silmään ehdoton ykkönen. (;
    Muutkin tosi kivoja kuvia, mutta toi vaan jotenkin pisti silmään, ja siitä tuli sellainen kiva vähän syksyinenkin fiilis. (:

    ReplyDelete
  5. ihania kuvia !
    lempparikuviani olivat ensimmäinen ja kolmas ylhäältä (:

    ReplyDelete
  6. toi syksyinen pystykuva heti ekana on aivan mahtava. miten oot ottanu sen? :O haluaisin itekki joskus ottaa samanlaisia :)

    ReplyDelete
  7. Toinen kuva sekä toi Kiasma-kuva on ehdottomat lempparit :)

    Kiva postaus, jään innolla odottamaan lisää :)

    ReplyDelete
  8. Anonymous7/10/2012

    selasin sun blogin just kokonaan läpi, se on vaan niin täydellinen! :)

    ReplyDelete
  9. Rakastan sun blogia, täällä on aina ihan huippuja kuvia <3 ;__;

    http://alice-on-ice.blogspot.fi/

    ReplyDelete
  10. Anonymous7/10/2012

    ylimpien oikeenpuoleinen ehdottomin lemppari! aivan mahtavat värit. ps. Kalevala on national epic ja in August ei at :)

    ReplyDelete
  11. Kristi: Kiitos paljon! Ehkä tää postaus vaan tuntu pitkältä, ku kesti joku 5h tehä tää :-D

    Ella: Kiitokset!

    Anna: siinä on joku outo tunnelma, jota en osaa itekkää oikein selittää :-D kiitos!

    Jenna: Kiitos :-)

    Topias: Kiitos paljon :-))

    Traappe: Kiitti! Siinä on kaks kuvaa päällekkäin :-)

    Esa: Kiitos! Ja ainakin toinen osa on vie tulossa, ellei kolmaskin :-D

    Ano: Ohhoh! Kiitos paljon :-) Mut onhan ne ekat postauksen aika tönkköi :-DD

    Heecaroo: Oi voi, kiitos paljon!

    Ano: Kiitos paljon! Kalevalan voi kääntää molemmilla tavoilla, mut hyvä et korjasit ton artikkelin, ku en ikinä muista mikä siihen kuuluu!! :-D

    ReplyDelete
  12. Sun blogisi pääsi linkkaa blogisi suosikkeihin, onnea :-) !

    http://avoir-du-chic.blogspot.fi/2012/07/my-favorites-blogs.html

    ReplyDelete
  13. iha loistavia kuvia, noista välitty nii mahtava fiilis että huhuh!! jatka samaa rataa tyttö :)) eniten kyllä rakastuin tuohon omakuva/mökkikuva!

    pulisonkinaisesta.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Emilia: Kävinkin sua jo kiittelee blogissas, mut kiitokset vie täälkin :-)

    Pulisonkinainen: Vau kiitti paljon! :-) Ja samaa rataa yritetään jatkaa, mut samalla vähän (tai aika paljonkin) kehittyä eteenpäin!

    ReplyDelete
  15. toi kiasma-kuva aivan upee!! sulla on oikeesti valokuvaajan silmät (if you know what I mean ;D )

    ReplyDelete
  16. Elsa: Kiitti, se on yks munkin tän postauksen lemppareista :-) Ja kiitos paljon paljon paljon I know what u mean! ;-)))

    ReplyDelete

Leave a comment!