11/01/2012

.updates.

blogi
blogi2
blogi3
blogi4
blogi5
blogi6
blogi7
blogi8
blogi9
blogi10
blogi11
blogi12
blogi13
blogi14
blogi15
I've now spent two months in England and it feels that I would have stayed here for six months already, cause so many things have happened. But at the same time it feels like the time is passing too quickly and I'm thinking "I only have 8 months left". If the time keeps passing this quickly 8 months is way too short time for me!
I'm not missing home so much anymore and I'm starting to get used to all these weird English things. I miss my family and friends, but not so much Finland anymore. I know already that going back home will be just as hard as it was to leave it and it will take some time for me to settle down to my old life.
After this year I have to learn how to get my two lifes together or learn how to forget everything I experienced here.
All the pictures are from last couple weeks, when I finished my cat in textile, spend an awesome night out with friends, hang round at square more than I should and noticed that the autumn actually is here now! Last pic taken by Alisha Jenkins.
*****
Oon nyt viettäny Englannissa kaks kuukautta ja tuntuu, että oisin ollu täällä jo puoli vuotta, koska niin paljon on ehtinyt tapahtuun. Samaan aikaan tuntuu kuitenkin, että aika kuluu liian nopeesti ja pystyn vaan ajatteleen "enää kaheksan kuukautta jäljellä". Jos aika jatkaa näin nopeesti liikkumista kaheksan kuukautta on mulle ihan liian lyhyt aika!
En ikävöi kotiin enää niin paljon ja oon alkanu tottuun näihin outoihin englantilaistapoihin. Ikävöin mun perhettä ja kavereita, mut en enää niin paljon Suomee. Tiedän että kotiin palaaminen tulee oleen ihan yhtä vaikeeta, kun sen jättäminen oli (ellei vaikeempaa, ku enhän tie palaanko tänne koskaan) ja tuun tarviin vähän aikaa, että sopeudun mun vanhaan elämääni.
Tän vuoden jälkeen mun pitää oppia miten yhdistää mun kaks elämää tai oppia kuinka unohtaa kaikki, mitä oon kokenu täällä.
Kaikki kuvat on kuluneelta parilta viikolta oon mm. saanu textiilis mun kissan valmiiks, viettäny mahtavan illan ulkona kavereiden kanssa, hengannu squarella enemmän ku on varmaa tervettä ja huomannu, ett syksy ihan oikeesti on täällä!
Kuva musta ©Alisha Jenkins

18 comments:

  1. ihania kuvia, mutta hyi hitto tota hämähäkkiä!!!! :-D siellä noin kaunis syksy, täällä alkaa olla jo kaikki lehdet maassa märkinä..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos! ja toi ei oo vie ees pahin mitä oon nähny! Tnä meinasin unenpöpperös kävellä suoraa yhteen jättihämäkkiin ja niitä on tääl vie paljo enemmän ku Suomes :S
      Ja kyl tääl kohta varmaa toiki vaihe syksystä alkaa ja se ei sit lopukkaa enne kevättä :-D

      Delete
  2. Anonymous11/01/2012

    aww söpö toi kissa minkä oot tehny! :D ja ihania kuvia <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe sen nimi on Melvin :-D
      Kiitos :-)

      Delete
  3. ihanat noi hämähäkinseitti- kuvat :-)

    ReplyDelete
  4. tosi hienoja kuvia! :) ootsä miettiny et pistäisit vaikka kuvan alareunaan blogisi osoitteen että näitä ei kopioitas? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos :-)
      Ja oonhan mä sitä miettiny, mut oon vaa ollu aina liian laiska toteuttaan sitä :-( pitäis varmaa ryhdistäytyy!

      Delete
  5. Olit siis jossain koulussa lontoossa? Valokuvausta? Kerro lisää! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eiku opiskelen tääl Haverhillis ihan normi 6th formilla, mut teen year12 ja year13 valokuvausta samaan aikaan, eli suoritan A2-tutkinnon valokuvauksesta ja sil vois jo periaatteessa saada kai työpaikan tääl. Sen lisäks opiskelen AS (yhen vuoden tutkinto) tekstiiliä ja mediaa :-) Tää on tosi vaikeeselkonen juttu varmaan, mut oon ajatellu tehä mun koulusta postauksen tässä piakkoin ni voin siinä selventää vähä pidemmälti :-)
      Ens vuonna alotan sit valokuvausopinnot Pekka Halosen Akatemiassa, jos en ois tonne menos ni varmaan jäisin Englantiin haha!

      Delete
  6. Hienoja kuvia, ja oli tosi kiva juttu noi luontokuvat! Tosin sun ottamat ihmiskuvatki on hienoja, mutta noi luontokuvat on superhienoja! + oon aika ahkera kommentoija♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos :-)
      Itestä tuntuu et ei ketää oikein kiinnosta nähä mitää random puita ja tollasta, ni oon keskittyny enemmän ihmisten kuviin tääl blogis mut ehkä mun pitäis taas alkaa ulkoiluttaan tota kameraakin mun kävelylenkeil.
      Koskaan ei voi olla liian ahkera kommentoija ;-)

      Delete
  7. Tykkään yllättäen noista kyllästetyistä kuvista :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha arvattavissa :-D kiitos kuitenkin!

      Delete
  8. Onpas mielenkiintoista lukea nyt tälleen vastavuoroisesti sun blogia täältä Suomesta käsin! Itse istuskelen pikkusiskon kanssa juomassa teetä kotona ja oon pian lähdössä kouluun. Aloin pakostakin miettii, missä olin ja mitä tein vuosi sitten :-) Kun luen joitain sun kirjoitamia ajatuksia Englannista, on ihan kuin suoraan omista ajatuksista. Mukavaa jatkoa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Voin hyvin kuvitella itteni samaan tilanteeseen vuoden päästä! :-)
      Ja voin uskoa, et jokanen suomalainen on täällä ihmetelly tätä liikenneympyröiden määrää ja jokanen vaihtari kokee varmaan vähän ahdistusta, et se vuosi tuleekin jossain vaiheessa loppuun.
      Kiitos paljon ja hyviä talvia sinne :-)

      Delete

Leave a comment!