5/25/2013

.how's it going.

blogi
HOW WAS THE YEAR
Koko vuosi on ollut ihan mahtava ja mennyt niin kun oon olettanutkin sen menevän! En missään vaiheessa oo lähteny matkaan olettaen, että koko vuosi olis vaan yhtä riemua, yhtäkään vaikeeta päivää ei tulis eteen ja kaikki menis täydellisesti. Tiesin, että ihan samalla tavalla mulla ois täällä ne samat ongelmat, ku mulla oli Suomessakin ja että joissain määrin tulis olee vielä vaikeempaa, koska mulla ei oo mun tuttua tukiverkkoa ympärillä. Eli siis hyviä ja huonoja päiviä on tullut vastaan ja hyvistä oon nauttinu niin paljon kun mahdollista, sekä huonoistakin päivistä on aina tullu selvittyä, kun on vakuuttanut, että kyl se ohi aina menee niinku ennenkin.
Oma kaveriporukka on muuttunut läpi vuoden aika radikaalistikkin, mut kyl sie on muutamat ihan alusta asti roikkunu mukana. En koe kuitenkaan solmineeni mitään sydänystävyyksiä täällä. Itellä on aina ollu joku kenen kanssa hengata ja viettää aikaa, kysyä apua tai juoruilla, eli en oo kyllä yksin joutunu haahuileen ympäri Haverhillia. Ja näin ollen oon pysyny koko vuoden melko kiireisenä ja lähtöö kohti tietysti menot vaan lisääntyy. Kyl mulla siinä joulun aikoihin oli sellanen vaihe, ettei ulos kauheesti jaksanu lähtee ja tykkäsin enemmän kattella leffoja peiton alla. En koe sitä mitenkään menetettynä aikana, vaikka jotkut kuvittelee, että vaihtovuoden aikana pitää kokoajan juosta pää kolmantena jalkana eri tapahtumissa ja tapaamisissa, että varmasti "saa kaiken mahdollisen irti vuodesta", mut mä ainakin keskityin nauttii ja tekee niitä juttui, mikkä tuntu hyvältä siinä hetkessä.
blogi2
GOING BACK
Oon aikas tosi innoissani kotiin palaamisesta! Kaikki kaverit ja perhe sie odottelemassa, oma iso sänky ja huone, vaatteet jokka jätin kotiin, suomiruoka, sää, sauna, vapaus, kunnon bussiyhteydet, autotki ajaa järkevällä puolella ja kaikkee! Musta tuntuu et oon kaiken saanu irti tästä vuodesta, minkä halusinkin. Matkustaa oisin voinu vähä enemmän Englannin sisällä, mut muuten ei kyl tunnu et oisin mistää jääny paitsi ja enkkuki kehittyny ihan kivasti. Ikävä tulee enkun puhumista, ku kaikesta ihanuudestaan huolimatta suomi on kuitenki vähä tönkkö kieli. Fisui ja sipsui tuun varmana myös kaipaan, ku ei suomes viiti rahojaa niihi 5e ranuihi iha noi vaa laittaakaa. Yllättävää kyllä, mä en mitä luultavimmin tuu ihan kauheesti kaipaan näitä ihmisiä täällä, ku en mä oo sellasia sydänystäviä tehny kuten sanottua. Sitä kuitenkin tuun ehkä kaipaan, että mulla on poikia kamuina täällä paljon enemmän, ku Suomessa ja se on kuitenkin joissai määrin vähä rennompaa. Suomikamujen kanssa oon jo hehkuttanu tulevaa kesää ja mitä kaikkee pitäis tehä, eli enemmän oon innoissani lähös kotii, ku harmissani kaikesta, mikä jää taakse. Ja pääseepähän viimeinkin kunnolla hyödyntään tätä täysi-ikäistymistä, kun vapautuu kaikista järjestön tyhmistä säännöistä ja omassa perheessä oon aina ollu paljon itsenäisempi, ku isäntäperheessäni.
blogi3
FUTURE
No mitäs sit tulevaisuudessa? No ensin meinaan viettää loistavan kesän kaikkien kamujen kanssa pussikaljotellen (kohtuudella totta kai), lukien potterit läpi taas uudelleen (kaikki enkuks tällä kierroksella), kattoo kesäsalkkareita, ottaa mun kolmannen ja neljännen tatuoinnin, (jouluu mennes varmaa viidennen ja kuudennenkin, jos rahatilanne sallii), käydä terassilla ja biitsil, roadtrippiki ois ihan kiva, mökille saunoo ja uimaa, kuten aina... Ja mun tuurilla tulee lunta koko kesän hmm.
No suunnitelmia riittää kyl syksyllekki vaikka millä mitalla! Koulu alkaa Tuusulan suunnalla Pekka Halosen Akatemiassa ja tarkotuksena ois sit 3 vuoden päästä jättää paikka taakse valokuvaajan paperit kädessä. Tämähän nyt vaatii tietysti, pientä suunnittelua ku ei kämppääkää vie oo. Jouluun asti varmaan muutan koululle, mut siitä eteenpäin harkitsen sit jos johki muualle vai onko ihan hyvä siellä. Puolivarma työpaikkaki ois tiedossa ja toista alan hakee, kunhan oon takas Suomessa. Mut tää muuttohan tarkottaa sit taas aikamoista muutosta mun elämään. Sellasen puoltoista kuukautta ehin nautiskeleen kotikaupunki-Tampereen ihanuuksista ja sit ois muutto edessä ja taas pitäis olla sosiaalinen ja niin kovin mielenkiintonen persoona, että sais kavereita. No ainaki on vähä lyhyempi matka kotii vierailulle, ku mitä Englannista olis (kunhan mun huonetta ei muuteta kuntosaliks tai toimistoks, niinku mun siskon huoneelle kävi, ku se muutti).
****
I'm a alzy fucker so no proper translate this time. Main points:
1. My year was good and got what I wanted from it.
2. Excited as hell to go back to Finland.
3. My future looks good, with a job, new school and couple of new tattoos as well...

9 comments:

  1. :3 olipas siinä hyvä tiivistelmä, tuuuu jo takas jooko !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alle kolme viikkoooooooo!!

      Delete
  2. aaaa en malta oottaa et tuut ::))))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe en mäkää :-D menispä aika nopeempaa!

      Delete
  3. "mä ainakin keskityin nauttii ja tekee niitä juttui, mikkä tuntu hyvältä siinä hetkessä"
    hyvä elämänohje! kiva postaus muutenki :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hih, ton mukaa mä oon aina koittanu elää :-))
      Kiitos paljon!

      Delete
  4. oi. tervetuloa takaisin tampereelle!
    :)

    ReplyDelete
  5. oon röökimuija

    ReplyDelete

Leave a comment!