9/10/2013

.sleepless nights and wondering mind.

mind
mind2
mind5
mind4
mind3
Oon ollu kuumehoureissa ja halaillu tota vessanpönttöökin aina sillon tällön täs päivän mittaa ja nyt kello on yks yöllä enkä pysty vie nukkuun, ku kirjotan tätä. Tää blogi ei oo ikinä ollu mikään mun henkilökohtaisten juttujeni kaatopaikka, koska tää on alusta asti saanut melko reilusti huomiota. Viikossa tälle oli kertyny lukijoita jo miltei sata, joka oli mulle huima määrä! Ja edelleen tää vähä reilu 500, joka tuo bloggerissa on roikkunu miltei vuoden on mun mielestä ihan mieletön määrä, eikä ees vastaa todellista määrää, joka on vielä vähän korkeempi. Tien, että eihän tää oo "oikeisiin, kuuluisiin blogeihin" verrattuna mitään, mutta mulle se on sama ku menisin selittää nää kaikki jutut mun vanhan lukioni eteen juhlasalissa. Kyl mä nää siellä varmaa iha helposti jakaisinkin, ei mulla oo tässä blogissa mitään salattavaa kui se kuinka laiska päivittäjä musta on tullu ja miten harvoin enää kirjotan englanniks.

Oon lähiaikoina ehtiny taas pohdiskelee yhtä jos toista, kuten mulla on vaivoikski asti tapana. Enimmäkseen ajatukset on kiertäny Englannissa - missäs muuallakaan? 31 päivää, että oon siellä taas ja oon varmaan nyt enemmän innoissani ku olin sillon vähä reilu vuosi sitten, kun olin lähdössä sinne vaihtoon. Sillo suuntana oli uus ja tuntematon seikkailu ja nyt määränpäänä ois tuttu ja turvallinen (no kuvaannollisesti ainakin - Haverhill ei ehkä oo aina se turvallisin paikka!) toinen koti.

Oma vaihtovuosi ei ehkä ollut täydellinen, mutta kuten joku pitkäaikainen lukija saattaakin muistaa, en sen koskaan olettanut täydellinen olevankaan. Vaihdoin perhettä kerran ja äkillisesti ja ensimmäisen perheen antaman "trauman" jälkeen, en koskaan oikein sopeutunut toiseenkaan perheeseen, mikä on edelleen mielestäni sääli. Mulla on edelleen vaan muutama "enkku-kaveri" kuten niistä puhutaan "suomi-kamujen" kesken, koska vaihdoin porukkaa useasti vähän hakien paikkaani yhden vuoden aikana. Ikinä ei kuitenkaan ollu tilannetta, ettei kavereita ois ollu tai juttuseura ois puuttunu! Läheisimmät kaverit keiden seurasta nautin eniten oli jätkiä, koska niiden seurassa oli niin rentoo ja tuntu että ollaan aika samalla tasolla jossain määrin. Niihin ei kuitenkaan tuu pidettyä yhteyttä Facebookissa, mut toivon et nään kaikki ku meen sinne syyslomalla. Sitten muut läheiset kaverit, joiden kanssa lähennyinkin vasta ihan viimeisien kuukausin aikana on pari saksalaista tyttöä. Heihin tulee yhä pidettyä yhteyttä ja toisen kanssa ainakin pitäisi onnistua tapaaminenkin uudenvuoden tienoilla. Toisaalta se on sääli, jos kerran niin tärkeiden kavereiden kanssa ei tulekkaan pidettyä yhteyttä, mutta kaikkeen ei riitä aika ja energia ja yritän vain ajatella, että kenties se oli näin tarkoitettu. Senkin tiedän, että en kaipaa kyllä yhtään enempää ikävöintiä ja eri paikkoihin kaipailua tämän hetkiseen elämääni, kun paikoillaan pysyminen on muutenkin vaikeaa.

Englantilaiseen kulttuuriin, säähän, kieleen, tapoihin, arkkitehtuuriin ynnä muuhun rakastuin palavasti. Jopa niin paljon, että haaveilen sinne muutosta. Niin haaveilin kyllä jo ennen vaihtoa, mutta vaihto on vain lujittanut tätä haavetta. Ristiriitoja edessä, kuten viimeksi tänään kun riitelin tekstareiden välityksellä äitini kanssa siitä, missä tulen jouluni viettämään. Suomessa - valitettavasti. Joskus haaveilen sellaisesta kaukosäätimestä, kuin siinä aivan hirveässä KLIK!-leffassa, että voisin vain skipata pari vuotta ja muuttaa jo. Vaikka en tiedä uskaltaisinko sitä siltikään tehdä, ties mitä siinäkin loikassa missaisin. Mutta teleporttaus ainakin olisi tervetullut lahja tähän suuntaan!

Itse tiedän tehneeni maavalintani täysin nappiin, vaikka jossain paikoissa vuosi olisikin voinut olla yhtä juhlaa olen silti tyytyväinen, että menin Englantiin ja koin vähän rosoisemman vaihtovuoden. Mielestäni pääsin kokeilemaan sopivissa määrin rajojani, itsenäistymään ja opin ottamaan hyvin vastuutakin. Ja tulis se elämä vähän turhankin kalliiksi, jos sitä pitäis jatkuvasti rampata jossain kaukana.

6 comments:

  1. hirveen siistei tämmöset kuvat

    ReplyDelete
  2. Kauhee kun mä luin aluks että huumehouruissa.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ei sentään, vaik särkylääkkeiden kulutus onkin ollu kova :-D

      Delete
  3. WOW. tuo banneri. ja muutkin uudet kuvat. OOoooo. (!)

    ReplyDelete

Leave a comment!