9/13/2013

this is me part II.

Viimisen erän aika, eli en tuu teitä enää enempää kiusaan näillä kuvilla! (Tai noloilla tunnustuksillakaan - toivottavasti, mut tästä en sit lupaa mitään varmaa).
sumut16
26. Osaan olla aikaansaava ja päättäväinen, kun sille päälle satun ja jotain todella haluan. Esimerkiks päätin 10-vuotiaana, että lähen vaihtoon ja niinhän mä sit sen ajan koittaessa lähinkin. Samoin päätin lähtee opiskeleen valokuvausta toiseen kaupunkiin, ni mähä sit lähin. Täl hetkel tähtäimessä ois se Englantiin muutto, kunha sais ton koulun pois alta.
27. En oo kovin siisti ihminen. Mua ei kauheesti kiinnosta onko kaikki vaatteet nyt varmasti siisteis pinois sie kaapissa vai onko niistä osa siinä tuolilla tai jos yks pölypallero pyörii jossai nurkissa. Tästä huolimatta kyl mun tulee siivottua sillai kerran viikossa ainakin nyt ku asun omillani.
28. Stressaan helposti kaikesta. Unenmäärästä, rahasta, ihmissuhteista, koulusta, ruuasta, liikunnasta, vaatteista, muiden mielipiteistä and the list goes on... Onneks toi liikunta ja hyvät yöunet myös lievittää tätä stressaamista.
29. Mun kämpil on huono netti ja se on erittäin raastavaa.
30. Mua ei oikeestaan kiinnosta mitä muut ihmiset musta ajattelee, mut silti on muutamia ihmisiä keiden mielipide on mulle tosi tärkee ja keitä haluan miellyttää. Se on aika rasittavaa, kun on tottunu siihen ettei mua oikeestaan kiinnosta.
31. Oon ylpee mun tampereen murteestani ja pelkään kauheesti, että enne ku valmistun alanki käyttää jotain ihme sanoja kuten salee, hima, mesta, magee, stadi, spora ynnä muuta. Varsinkin toi salee ärsyttää mua ihan suunnattomasti! Mä ainaki meinaan edellee ritsaa mun kavereita ja varoo rotvalleihin lemaamista!
32. En syö punasta lihaa ympäristösyistä ja mua ketuttaa, että kaikki kuvittelee kasvissyönnin ainoon syyn olevan se, et oltais yltiö eläinrakkaita. Koulun alussa oli tarkotus lopettaa myös kanan syöminen sen epäeettisten tuotantosyiden takia, mut en oo vie ainakaan saanu aikaseks. Tosin viikonloppuna päätin, et nyt riitti tääki paska, et kattoo mite se tästä lähtee käyntiin! Syön sitä nii vähä, et ei tän kauhee vaikeeta pitäis olla.
33. Mulla on erittäinpaha nenäkompleksi! Jos joku on lukenu Georgia Nicholson -kirjat (loistavia kirjoja muuten!) ne tietää minkä tasonen tää mun kompleksi on. Pahintahan tässä on se, että mul on myös tapana ihastua iso nenäsiin ihmisiin = mun lapset tulee varmasti kärsimään samanlaisesta nenäkompleksista ja mun käy nyt jo niitä sääliks.
34. Muutenkin huolehdin aika paljon siitä, että millanen elämä mun jossai hamassa tulevaisuudessa maailmaan putkahtavilla lapsilla tulee oleen. Mietin, että varmana kaikki mun heikkoudet periytyy niille ja niidenkin musatunnit tulee olee yhtä helvettiä, ku ei pysty laulaan ees Ukko Nooaa nuotilleen tai lyömään sitä peruskomppia.
35. Vaikka mua varmaan yleensä ajatellaankin vähä sellaseks "persoonalliseks" tyypiks (haaveilee kirkosta eroomisesta, lävistyksiä, tatuointeja, taidekoulussa, kasvissyöjäituhippi, vintage vaatteita ja vahvoja mielipiteitä ynnä muuta mitä näitä tunnusmerkkejä nyt onkaan) niin todellisuudessa kuitenkin haaveilen siitä punanentupa ja perunamaa, kaks lasta ja aviomies idyllistä, mitä en ois oikeestaan itekään pari vuotta sitten arvannu.
sumut13
sumut6
37. En haluais ajokorttia - ikinä! Opettajan mukaan hyvän valokuvaajan tunnusmerkit kuitenkin on ajokortti ja hyväselkä ja tällä hetkellä mulla ei oo kumpaakaan. Voikohan linjaa vie vaihtaa? Mutta tässäkin taas nää "ituhippeily" syyt taustalla - oon kuitenkin varma et olisin loistava kuski!
38. Sunnuntai on mun mielestä vielä maanantaitakin hirveempi päivä, koska sillon on koko päivä aikaa ajatella "huomenna on maanantai ja pitäis tehä tätä ja tätä ja tätä" ja sit sitä vaan masistelee ja stressaa koko päivän. Sit ku maanantai koittaa se onki oikeesti ihan kiva päivä.
39. Jos joku ei tosta pari kohtaa ylemmästä musatuntivertauksesta tajunnu, niin oon erittäin epämusikaalinen ihminen. Ja voin rehellisesti sanoo, että musiikki on ehkä yks ainoista asioista joista en oikeesti tajua mitään! Mulla ei oo sävelkorvaa, rytmitajua saati et tälläsellä varisäänellä kannattais nyt muutenkaan alkaa kauheesti lauleleen. Musiikki ei muutenkaan näyttele kovin isoo osaa mun elämässäni, spotify on kyllä suuri rakkaus ja ahkerassa käytössä, mut kai sitä ilmankin eläis.
40. Jos jotakuta kiinnostaa mitä mun tulee kuunneltua, ni kaiken näköstä indiee joiden bändien saati biisien nimiä en ees muista. Tän lisäks ikirakkauksia on The Smiths (muutenki kaikki brittimusa iskee jotenki tosi lujaa!), Panic! at the Disco, Muse ja Ultra Bra (ah ihanuus!) näin äkkiseltään nimettyä. Mut enimmäkseen mul on vaan joku random indie-playlist päällä.
41. Oon oikeesti tosi sellanen pohdiskelijatyyppi, vaikkei sitä vältsisti heti uskois. Mut mä ajattelen monet asiat tosi monelta kantilta ja jään usein ajatteleen joitain isompia juttuja päiviks, ennen ku saan ne pureskeltua ja kaikki loksahtaa kohdalleen. teen myös alitajusta analyysia ja erilaisia huomioita jatkuvalla syötöllä, mistä sit syntyy näitä "älyn välähdyksiä". Samoin mun inspiraatio kehittyy tälläi ja siks tollaset hetkiset kouluaikataulut ja tunnilla tehdyt tehtävät menee yleensä vähä sivusuun.
42. Oon enemmän rutiini- ku fiilisihminen. Ihan sama onko mulla sellanen "siivousfiilis", "lenkkifiilis" tai vaikka "syömisfiilis" jos oon tottunu tekee niin siihen ja siihen aikaa, ni sit se kans tehään. Tän takia jos jollekkin asialle ei oo rutiinia, ni ahdistun helposti jos se pitäis silti saada tehtyä. Esim meijän lukujärjestys vaihtuu viikottain, joka edelleen tuottaa mulle päänvaivaa.
sumut14
sumut11
43. Mun hiukset tuntuu olevan nykyään päivittäinen päänvaiva ja en oikeestaan enää jaksa edes laittaa niitä, ku hirveeltä näyttää kuitenkin. Ne on liian paksut, painavat ja suorat ja tulee auttamatta sellanen liimaletti, vaikka kuinka tupeerais, laittais lakkaa tai hiuspuuteria.
44. Oon tosi kiusallinen ihminen, jos mun täytyy vaikka keksiä tarina tai improvisoida jotain yleisön edessä yllättäen. Saati et mun pitäis oikeesti näytellä. Tän vastapainona oon tosi hyvä julkisissa puhumistilanteissa, joita saan harjotella etukäteen. Mua ei haittaa mennä jonnekkin lukeen hyvin valmisteltu puhu parin sadan hengen eteen ja oon oikeesti ihan suht hyväki tässä. En puhu liian nopeesti tai hitaasti, en änkytä (toisin kuin normipuheessa) ja mulla on tosi kuuluva äänikin. Ehkä mä sit vaan oon liian tiukkis tollasiin heittäytymistilanteisii?
45. Hallitsen sosiaaliset tilanteet ihan suht' hyvin, lähinnä siis puhun hermostuksissani ihan liikaa ja sit alan häpeileen sitä ja puhun ihan liikaa myös siihen nähden kuinka epäkiinnostavia kaikki mun puheenaiheet on. Puhumattakaan sit siitä kuinka paranoidisia ajatuksia mulla on siitä, kuinka mun koko luokka salaa vihaakin mua.
46. Mä en polta ja oon tosi ilonen tästä! Musta tuntuu, että kaikki mun läheiset melkei polttais ni oon ylpee, että en oo ikinä ite alottanu ja voin varmasti sanoo, että en ikinä tuu alottamaankaan! Maistuu pahalle, kallista ja sit vie kaikki terveysriskitki huhhu!
47. Mulla on tosi paha myöhästymisfobia! (Pelkään myös monia muita asioita, kuten hämähäkkejä ja ahtaita/suljettuja paikkoja sekä ukkosta vähäsen) mut tää on sellanen joka vaikuttaa mun päivittäiseen elämääni kaikkein eniten. Mun koulumatkaan menee maks 15 minuuttia, mutta silti lähen aina vähintään 30 minuuttia ennen koulunalkua usein vähä aikasemminki. Iha vaa siltä varalta, että koulumatkalla sattuis jotai. Jos näyttää siltä, että myöhästyn mä mieluummin keksin jonkun tekosyyn enkä mee ollenkaan, vaikka tätä ei onneks tapahdu oikeestaan ikinä. Vaikeeta tästä tekee sen, että koko perhe on aina myöhässä ja suurin osa kavereistaki jotai ihme toheloita, jotka sit aina myöhästyy.
48. Oon kamala neulomishullu! Ainoo syy mikä mua harmittaa siinä, että mulla ei oo telkkaria on se, että en sit neulokkaa enää nii paljoa. Oon neulonu parit paidat, housut ja hameenkin, sekä lukemattomia ja lukemattomia sukkia, tumppuja, pipoja ja huiveja. Voin taata, että kaikki kaulahuivit mitä täälläkin näkyy on mun käsialaani :-D Voi ku oisin yhtä ahkera vieläkin, koska pari uutta huivia ja pipoki tarvittais - pakko alottaa joku projekti nyt!
49. Oon pohdiskellu lähiaikoina, että oonko mä romanttinen ihminen ja oon tullu sellaseen ikävään tulokseen, että kyllä mä oon. Tykkään yllättää viemällä aamiaisen sänkyyn, tekemällä (tai joskus ehkä ostamallakin, mut ite tehty on tietty paras!) merkityksellisiä lahjoja, laittamalla söpöjä hyvänyön viestejä ja suunnittelemalla kaikkee pientä kivaa esim kuukausipäiviks ja synttäreiks. Mua kuitenkin alkaa ehkä vähän ahdistaan se, jos mua kohtaan ollaan tosi romanttisia. Söpöt tekstarit ja treffit tai vaikka ite kokattu kynttiläillallinen menee kyllä mullekki täydellisesti läpi, mut siinä vaiheessa ku jätkä kaivais vaikka kitaran esii ja alkai esittää mulle jotai serenadia mä varmaa vaa pyörtyisin siihe kiusallisuutee, ku en tietäis mitä mun pitäis tehä!
50. Vika kohta jee! En tie oonko kertonu tän täällä blogissa ennenkin, mutta mulla on erittäis suuri inhoprosentti hampaiden pesua, suihkussa käymistä ja meikkien poistoo kohtaan. Älkäähän huoliko hygieniafriikit ruudun toisella puolella - mä kyllä hoidan nää kaikki ihan tunnollisesti, mutta aina tulee se sama tunne mikä tuli kuus vuotiaana, ku äiti huutaa hammaspesulle. "Mitä vastahan mä eilen ne pesin, joko taas?"
sumut8
sumut15
Apua mikä hullu paketti tekstiä taas! En kai vaa osaa tiivistää mitään ja ehkä tätä oli mielenkiintosempi lukee ku vaan sellasta lyhyttä listausta kaikesta? Mut samastuko kukaan muhun mitenkää vai oonko ihan sekopää kaikkien mielestä? Ja mites kuvat tässä osassa? Muhu iskee taas toi mustavalkonen ja sit kaks vikaa aikas kovaa!

10 comments:

  1. Aa vitsit mitä ihanuuksia kuvia sulla aina on!! Noi on kaikki niin ihania:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi kiitos! Nää on ollu aika samanlaisia nyt keskenää, mut oli nii vaikee valita mikkä julkasee, et oli pakko vaa laittaa kaikki! :-D

      Delete
  2. Oot hullun hyvä kuvaamaan, näissä on ihana tunnelma. Toivottavasti itekkin tiiät
    että olet hiukea!!

    Oliko vaikea päästä kouluun mihin hait? Meillä täällä Turussa valokuvauspuolelle
    on vaan 20 paikkaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi kiitos paljon! Piristi kyllä, kun eilisen kuvaukset meni ihan plörinäksi, vaikka onneks sit kuvia selaillessa viimein oivalsin, että mikä oli ollut pielessä ja osaan sit seuraavalla kerralla paremmin :-)

      En nyt tie voinko sanoa, että vaikeeta ois kerran iteki pääsin :-D mut siis meitä otettiin pk-pohjaselle about 10 ja yo-pohjaselle sama määrä. Hakijoita sillo mun aikaa oli kai vähä alta 300. Sit ennakkotehtävien pohjalta valittii reilu 60 kolme päiväsiin pääsykokeisiin. Et kyl meitä ainaki perusteellisesti testattiin ja valikoitiin jos ei muuta :-) mut sen huomaa kyl luokan tasossaki!

      Delete
  3. Löysin muutaman kohdan, jotka oisin voinut itsekin kirjoittaa! Musikaalisuutta ei löydy täältäkään -ei sitten himpun vertaa- ja ahdistun heti, kun itseeni verrattuna übermusikaalinen poikystäväni erehtyy sanomaan, että "No laula sie ne sanat, kun osaat ne ulkoa, mie soitan!" EI EN EIKÄ.

    Oon myös liian pohdiskelevaa sorttia. Ja se, että voin sanoa pohdiskelevani liikaa, johtuu siitä, ettei kahvilassa kuulu miettiä, kuinka päätökseni vaikuttaa kyseiseen hetkeen, päivään, vuoteen, Afrikkaan, rahatilanteeseen, seuraavan kaverin synttärilahjaan, huomiseen, kahvilaan, mielialaan, ensi yön uniin... ja niin edelleen. Tän takia en pärjää myöskään kielten kuunteluissa. Aika loppuu kesken.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apua joo toi on pahin! Ku sanoo jollekin, että sulla on joku laulu päässä ja ne ei tie sitä ja pyytää laulaa - ei ikinä! Kirkossakin aina vaan availen suuta, ku hävettää :-D

      Joo toi on liian tuttua! Kahviloihin meneminen on aina vaikeeta ja ravintolat tietysti myöskin :S

      Delete
  4. Nyt on kyl pakko sanoo aaaivan ihanat kuvat tassa postauksessa!!! ♥ihana tunnelma tekis heti mieli lahtee taalta maailman toiselta puolelta suomen kesa yohon tai miksei syyskin :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos paljon :3 mut varmasti sielläkin on mahtavia paikkoja/ajankohtia jolloin kaikki paikat on jotenkin taianomaisia, vaikka toki suomi on aina se paras maa haha

      Delete

Leave a comment!