12/18/2013

.december 18th.

naamio9
Joulukalenteri osottautu oivaks välineeks kertoilla vähän kuvausten taustoja, joten siks täällä on näitä vähän uudempiakin kuvia kuten tämä. Ärsyttää kyllä kauheesti ku huomasin tässä kuvassa virheen nyt ja mulla ei tietenkään oo sellasta tallennusmuotoo jäljellä, jossa sen sais helposti korjattua. Mut kyl mun pitää tähän jossain vaiheessa paneutua uudelleen ja korjata tää! Muokkasin nää kuvat kaikki putkeen ja yhen päivän aikana, joten ei ihmekkään, että on menny vähän silmät ristiin :-D

Nyt voisin kuitenkin vähän paljastella taustoja tän kuvauksen takaa! En tie oonko täällä ennen kertonu, että mun inspiraatio rakentuu aina sillain pikku hiljaa? Tän takia en kauheesti stressaile siitä, jos inspiraatioo ei meinaa löytyä, koska se iskee aina jossain vaiheessa. (Vaikka keväällä kyllä vähän panikoin et missä se inspis viipyy, ku ei mitään saanu aikaseks, mut kuten huomattiin se tuli silti takas ja sain tehtyä paljon teknisempiä juttuja sinä aikana sitten!) Mutta siis ihan ekan idean tähän kuvaukseen sain jo melkein kaks vuotta sitten, ku näin penkkareissa noita naamioita ja sit Englannissa ku näin samoi maskei päätin et teen kuvauksen niiden kanssa. Mulla ei kuitenkaan ollut mitään selkeetä visioo ja sit se idea jäi vähän laahaamaan sen takia.
Sitten tässä syksyllä tehtiin nopee surrealistinen kuvaus koulussa ja käsiteltiin surrealismia vähän enemmän. Aloin muisteleen kaikkia leijumiskuvia mitä olin nähny ja valokuvauksen opeki näytti Englannissa miten sellasia voi tehä, mutta en ollu kuitenkaan koskaan kokeillu ite. No siinä hetkessä mulle tuli yhtäkkiä sellanen tosi vahva Ahaa!-elämys ja sain idean yhdistää nää kaks ideaa. Onneks seuraavalla viikolla oli tiedossa etäpäivä, joten päätin hankkia naamiot viikonloppuna ja toteuttaa kuvauksen etäpäivänä.

Eli tällänen tarina :-D Mun mielestä on tärkeetä, että ite tiedostaa miten oma inspiraatio/ideointi toimii, ni sitä osaa hyödyntää paljon enemmän. Kertaakaan itelleni ei oo käyny niin, että ei oo mitää ideaa, kun pitäis tehä jotain koulutehtävää ja että aivot löis ihan tyhjää, joten oon vaan oppinu luottaan siihen, että kyllä se inspiraatio aina jossain vaiheessa yllättää! Itelleni tulee usein useempikin idea kerralla ja sitten pitää vaan kirjotella niitä ylös!

4 comments:

Leave a comment!