12/01/2013

.december 1st.

Ajattelin boostaa mun joulukuun postailua ja korvata vähän hiljaiseloani tekemällä blogijoulukalenterin! Eli homman nimi ois se, että joka päivä jouluaattoon asti julkasen yhen kuvan (ennen näkemättömän tai jo blogissa esiintyneen), josta kerron hieman enemmän taustoja ja mitä se kuva mulle itelle merkkaa. Itellenihän tää on mieluista puuhaa, koska pystyn usein keskusteleen mun kuvista harvinaisen pitkään ja pohdiskeleen niitä vaikka miltä kannalta, mut yleensä ei oo ihan hirveesti porukkaa ketä moinen touhu kiinnostais, joten nyt pääsen sitten jaaritteleen tänne oikein kunnolla. Mun blogihan ei oo ikinä ollut mitenkään erityisen henkilökohtanen, mutta kerrankin pääsette tarkasteleen mun sielunmaisemaani hieman paremmin, kun availen kuvien taustoja. Ei muuta ku hommiin sitten ja alotetaan täällä ennen näkemättömällä kuvalla!
bokeh
Mä otin tän kuvan samalla viikolla, kun palasin Englannista. Mustavalkoinen, koska kaikki Suomessa tuntu vähän värittömältä ja en kauheesti arvostanut täällä olemista. Selkä kameraan käännettynä, koska en oikein viihtyny itteni kanssa tai tienny miten Suomessa kuulu olla.
Ite tykkään kuvassa siitä, että se on hieman sumunen, niinku mun olokin Suomeen palattua oli ja kuinka mä melkein hukun taustaan, koska kuvassa ei ole erityisen voimakas kontrasti.
Mun mielestä kuvan ehdottomasti parhain ominaisuus onkin toi ihana bokeh tossa taustassa, jos ihan rehellisiä ollaan. Oon myös ilonen siitä, kuinka keskikesä näkyy kuvassa, vaikka se onkin mustavalkoinen ja taustan antama informaatio on jätetty erittäin pieneksi. En tie johtuuko se vain kuvasta, että pystyn taas tunteen ton irrallisuuden tunteen, mikä mulla sillon just palattua oli vai onko mulla sellasta edelleen.

8 comments:

  1. Anonymous12/01/2013

    ooo hyvä idea! seuraan innolla, kiva kuulla näitä taustojakin vähän :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jee! Joku muukin tykkää ideasta :-D

      Delete
  2. Anonymous12/01/2013

    tosi kiva idea tää 'kuvakalenteri' ! ja tuo kuva on upee (-:

    ReplyDelete
  3. Tää on aivan ihana idea! Ei haittaa ollenkaan, jos tulee lisää näitä:)
    Tuosta kuvasta välittyy tosi hyvin sun tuntemukset

    ReplyDelete
  4. Näitä on kiva lukea jatkossakin, mahtavaa et oot saanu näin hyvin kytkettyä fiilikset kuvaan! c:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jee lisää kiinnostuneita! :-) Kiitos paljon!

      Delete

Leave a comment!