12/21/2013

.december 21st.

judith
Tää kuva oli alunperin mun koulutyötä varten Englannissa ja kuvauksen idea oli koittaa kopioida Ellen Kooin kuvaustyyliä. Ite tykkäsin tästä kuvasta tosi paljon, vaikkei se ihan mun alkuperäseen käyttötarkotukseen sopinutkaan. Muistan kuinka innoissani olin, kun kuvasin näitä kuvia. Olin jo vähän kylmissäni, koska olin käyny jo tekee yhen kuvauksen ulkona, ennen ku alettiin hommiin Judithin kanssa. Olosuhteet oli aika haastavat, koska aurinko paisto aina joko ihan suoraan aiheuttaen tosi voimakkaita varjoja tai oli niin pilvessä, että piti nostaa ISO-arvoja jo melko korkeelle. Tuulikin oli ihan hirvee, mikä sit tietysti aiheutti Judithille vähän ongelmia poseerauksissaan.

Kuvaus oli kuitenkin tosi ihana, koska Judith on oikeesti ihan hullun hyvä malli! En oo ikinä kuvannu kenenkään kanssa, kuka ois niin luonteva kameran edessä. Olin aikasemmin kertonu vähän ideaa, mitä haluaisin saadas näkyy kuvissa ja kuvauksen aikana, kun neuvoin Judithia ni se oli jo puolesta sanasta tekemässä sitä. Tässäkin kuvassa olin aikasemmin pyytänyt Judithia istuun alas ja se saman tien kallistu vähän taaksepäin, niin että se oli paremmassa kulmassa kameraan nähden ja siitä sainkin idean tähän poseeraukseen. Ei voi olla muuta ku kateellinen, että joku tuntee omat kulmansa näin hyvin.

Oon saanu kommenttia, että malli näyttää tässä vähän kuolleelta, minkä toki ymmärrän, mutta itelleni tulee tästä enemmän mieleen joku prinsessa Ruusununen, joka on vaan nukahtanu vähän väärään paikkaan. Mun mielestä toi rakennettu maisema, betonialusta ja rautakehikko, tuo ihanaa rososuutta tohon luonnon maisemaan ja värikkyyteen joka kuvassa on.

4 comments:

  1. Aivan upea kuva! Värit ja valon sekä varjon suhteet todella onnistuneet, loistava!

    ReplyDelete
  2. Aivan mahtava kuva, sä aina osaat yllättää mut positiivisesti sun kuvilla. Fanitan sua valokuvauksessa!!

    ReplyDelete
  3. Kiitos! hehe ihana kuulla, että mulla on faneja :-DD

    ReplyDelete

Leave a comment!