12/23/2013

.december 23rd.

Tähdellä merkityt valokuvat19
Tähän luukkuun saatte vaan kuvan meijän kuusesta, huomasin myös että mun muokkausohjelma ei suostu enää tallentaan ollenkaan ja siks tää surkee picasa-muokkaus siis. En malta oottaa et saisin photarin!

Nyt asiaa kuusesta! Meillä on ihan pienestä asti ollu niin, että kuuseen laitetaan yleensä vaan kahta väriä (esim sini-hopee tai kulta-punanen), koska porukat haluu kuusen olevan tyylikäs. Tästä syystä meillä ei myöskään oo ikinä niitä karvasia kuusennauhoja, kun iskän mielestä ne näyttää hirveelle. Tänä vuonna sain kuitenkin perheen taivuteltua ja tehtiin sini-hopee-kultanen kuusi ja mun mielestä se näyttää silti ihan tyylikkäältä vielä.

Kuusen lisäks yks mun mielestä tärkeimmistä jouluperinteistä on tietenkin ruoka! Oon tosin niin ruokarajotteinen, ettei kovin monet jouluruuat uppoo. Esim kaikki laatikot ja rosolli (erityisesti se) on ihan inhokkiruokia ja possua kun en syö, niin kinkkuunkaan en koske. Eli perinteisesti oon elänyt savusiialla ja perunalla joulun, mut tänä vuonna ajattelin tehä soijamakaronilaatikkoo, jotta saisin jotain kunnollista alas. Joulupöydän antimia enemmän odotankin välipaloja, esim riisipuuro sokerilla ja kanelilla on musta tosi hyvää, mut senkin yli menee luumukiisseli! Onneks mä pääsen maistaan kiisseliä jo tänään illalla, kun muuta maistelee kinkkua :-D

4 comments:

  1. Kaunis kuusi!Tänä vuonna olen itsekin ihastellut noita helminauhoja. Pakko ostaa joskus :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos :-) me ollaan yritetty ettiä noita, mut missää ei oo ollu!? Sit joskus ku on oma koti ni laitan kuusen kyllä täyteen niitä karvamatoja, kun kotona ei oo ikinä saatu :-D

      Delete
  2. AAAA! Meillä aivan sama juttu, joko sini-hopea tai kulta-punainen!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahah :-D Kulta-hopeinen on myös hyvä!

      Delete

Leave a comment!