12/04/2013

.december 4th.

IMG_8110
Tää kuva on otettu 2012 kesällä ja mä muistan, kun laitoin nää kuvat koneelle ja kävin niitä läpi ajatellen "kyl musta ehkä joku päivä vielä tulee oikee valokuvaaja". Nää oli ekat kuvaukset joiden jälkeen mut valtas sellanen osaamisen tunne ja kunnon onnistuinen, koska kuvat näytti ihan samalta, ku ne oli mun päässä näyttäny enkä voinu muuta ku olla ylpee. Nykyään tällästen kuvien ottaminen on mulle paljon helpompaa ja en varmaan oli samalla tavalla ylpee enää tälläsestä kuvasta, mutta kyl mä myönnän, että mä ihan oikeesti edelleen tykkään tästä kuvasta. Vaikka voihan se toisaalta olla vaan sitä nostalgiaa ja että oon luonu tähän kuvaan jo niin vahvan tunnesiteen, että mun päässä se tulee aina näyttään hyvältä.

Mä lähin kuvaan noin kolmelta yöllä näitä ja tulin kotiin seittemän maissa aamulla. Ja sillon mä oikeesti ymmärsin kuinka ihana tollanen aamuvalo onkaan ja sen jälkeen oonkin käyny aamuvarhasella kuvaamassa muutamankin kerran. Se on ehdottomasti paras aika kuvaukseen, jos uni ei oo ekana mielessä. Lähin kuvaan tätä sarjaa sellanen Juhannusmorsian-teema päässä ja mun mielestä onnistuin suht hyvin, vaikka tietenkin teema on erittäin Suomi-sidonnainen, mutta toisaalta se voi olla vaan hyvä asia aina välillä. Ja tässä paljastukin pieni tiedonjyvä, jonka suht moni on varmaan jo arvannu. Eli aina ku lähen kuvaan kunnon kuvauksia mulla on joku teema mielessä, jonka mukasia kuvia yritän ottaa. Tää auttaa paikanpäällä ideointia ja helpottaa myös mallin työskentelyä, kun tietää että millasia poseerauksia haetaan.

10 comments:

  1. Wou, ihan tajuttoman hieno kuva! Ihanat värit ja valo ja kaikki!!

    ReplyDelete
  2. Tää on aivan upea!
    Pakko kysyä, että oliko tuolla lämmin vai miten tarkenit?
    Muutenkin ois kiva kuulla lisää näistä sun kuvaussessioista: miten valimistudut, onko sulla kameralle kaukosäädin yms:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos!
      Ei siellä kauheen lämmin ollu, sellanen 5-10 astetta ehkä, mut lämpötila nousi kuitenkin kokoajan. Pidin takkia aina jos oli tauko, mut ei sitä viileyttä huomaa siinä kuvatessa kauheesti.
      En mä muuta valmistaudu, ku mietin muutamat poseeraukset ja teeman valmiiks ja sit tietysti stailaus :-)
      Mulla on kaukosäädin, mut mun jalusta on valitettavasti tosi huono et sen haluisin uusia...

      Delete
  3. Anonymous12/04/2013

    sairaan hieno! sä oot sillon jo ollu ammattilainen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos! Ammattilaista en tosin oo nähnytkään vielä :-D koulussa sitä huomaa, kuinka vähän tietääkään todellisuudessa

      Delete
  4. musta tääkin on upea kuva kyllä ! ♥

    ReplyDelete
  5. tää on kertakaikkiaan aivan ihana kuva! :) tykkään tän kuvan sävyistä.

    ReplyDelete

Leave a comment!